Telefonische bereikbaarheid

Let op: Op dit moment is de wachttijd om ons telefonisch te bereiken langer dan u van ons gewend bent. Onze excuses voor het ongemak.

Duobak of afvalemmer repareren , vervangen of ophalen

Als uw duobak of afvalemmer kapot is of verdwenen, kunt u contact opnemen met de gemeente via 14 0475. U kunt deze ook omruilen voor een kleinere of grotere. De gemeente maakt met u een afspraak.

Contact opnemen

Duobak wordt vervangen per 1 juli 2022

De duobak wordt in 2022 vervangen door twee nieuwe containers: één grijze container met grijs deksel voor restafval en één grijze container met groen deksel voor gft. Het omwisselen van de duobak naar de twee nieuwe containers vindt plaats in de maanden mei en juni van 2022. Kijk voor meer informatie op www.roermond.nl/omwisselactie.  

Op de afgesproken dag zet u uw duobak of afvalemmer:

  • Vóór 07.30 uur en leeg op de stoep voor uw woning.

In de loop van de dag wordt de reparatie of vervanging uitgevoerd. U hoeft hiervoor niet thuis te blijven.

Let op: als u de duobak of afvalemmer niet op de juiste manier aanbiedt voor reparatie of vervanging of ophalen, betaalt u € 21,40. U moet dan een nieuwe afspraak maken.

Staat bij uw flat of appartement een ondergrondse container, dan heeft u een pasje nodig voor de toegang. Heeft u dit pasje niet gekregen van de vorige bewoner dan is het aanvragen gratis. Is uw pasje zoek of gestolen? Dan kost het aanvragen van een nieuw pasje €20,80. Vraag een pasje aan bij de gemeente via 14 0475. Dit pasje ontvangt u binnen enkele dagen in uw brievenbus.

Meer informatie

Meer informatie over het inzamelen van afval kunt u vinden op de pagina 'afvalinzameling'.