Telefonische bereikbaarheid

Let op: Op dit moment is de wachttijd om ons telefonisch te bereiken langer dan u van ons gewend bent. Onze excuses voor het ongemak.

Nieuwe parkeerloket per 15 juli

Het logo van de gemeente Roermond

Vanaf 15 juli is er een nieuw digitaal parkeerloket en een nieuwe webapp voor het aan- en afmelden van bezoek. Voor uw eigen auto hoeft u geen nieuwe parkeervergunning aan te vragen. Als u in het bezit bent van een bezoekersvergunning dan verandert er wel iets. In dit bericht vertellen we u er meer over. 

Waarom een nieuw digitaal parkeerloket en nieuwe webapp?

De samenwerking die de gemeente Roermond met de huidige leverancier van het parkeerloket en de webapp heeft, loopt binnenkort af. Daarom stapt de gemeente over op een nieuw digitaal parkeerloket en een nieuwe webapp.

Er verandert niets aan uw parkeervergunning

U hoeft geen nieuwe bewonersvergunning aan te vragen voor 2022. Uw huidige vergunning wordt automatisch omgezet. 

Er verandert wél iets in de wijze waarop u bezoekers aan- en afmeldt

De webapp 2Park komt te vervallen en wordt vervangen door een nieuwe webapp. Uw resterende saldo wordt door ons overgezet.
U kunt uw bezoekers vanaf 15 juli aanmelden in de nieuwe webapp. Dat doet u als volgt:

  1. Ga naar de kentekenactivatie webapp via https://bezoekersparkeren.roermond.nl. Tip: sla deze link op bij uw favorieten en maak een snelkoppeling op het startscherm van uw smartphone.
  2. Log in met het aanmeldnummer en de pincode, deze ontvangt u op 14 of 15 juli per e-mail op het bij de bezoekersvergunning geregistreerde e-mailadres.
  3. Klik op en kies “Opwaarderen” als u uw saldo wilt verhogen.
  4. Kies een opwaardeereenheid, klik op [Opwaarderen] en betaal via iDeal.
  5. Klik op [Naar Kenteken aanmelden].
  6. Klik op [Kenteken] en vul het kenteken van uw bezoek in.
  7. Kies een startdatum en -tijd en eventueel een einddatum en -tijd.
  8. Klik op [Kenteken bewaren] als u dit kenteken als favoriet wilt opslaan en vul een naam in.
  9. Klik op [Aanmelden Kenteken]. U bezoek kan parkeren binnen de opgegeven tijd. 

Lukt het u niet om in te loggen of heeft u hulp nodig bij het gebruik van de nieuwe webapp? Dan kunt u vanaf 15 juli bellen naar 0475 – 359 888, we helpen u graag.

Let op!: Noteer alvast de kentekens van uw opgeslagen favorieten, deze kunnen helaas niet door ons worden overgezet. In de nieuwe webapp kunt u deze vanaf 15 juli weer opslaan als favoriet.

Parkeeracties die u gepland heeft in 2Park na 14 juli komen helaas te vervallen. Noteer ook deze alvast zodat u ze op 15 juli in de nieuwe webapp kunt inplannen. 

Vanaf 15 juli gebruikt u het nieuwe parkeerloket en de nieuwe webapp 

U kunt het huidige parkeerloket en 2Park nog tot en met 12 juli 20:00u gebruiken. Op 13 en 14 juli kunt u geen gebruikmaken van het parkeerloket of de 2Park webapp. Handhaving houdt hier rekening mee. Vanaf 15 juli kunt u terecht bij het nieuwe digitale parkeerloket en bezoekers meldt u vanaf dan aan via de nieuwe webapp. 

Bij vragen staan we voor u klaar

We begrijpen dat het niet voor iedereen even gemakkelijk is om over te stappen op een nieuw digitaal parkeerloket.  Op www.roermond.nl/digitaalparkeerloket vindt u veelgestelde vragen over het nieuwe parkeerloket. Bellen kan ook, vanaf 15 juli staat de helpdesk van het nieuwe parkeerloket voor u klaar op werkdagen tijdens kantooruren via 0475 – 359 888. Het telefoonnummer van de huidige helpdesk komt per die datum te vervallen.