Inwoners tevreden over gemeentelijke hulp bij schulden

Inwoners van Roermond met schulden of financiële zorgen waarderen de hulp van de gemeente met een 8,8. Dat blijkt uit het klantbelevingsonderzoek van onafhankelijk onderzoeksbureau BMC uit 2020.

De ervaringen en tevredenheid van inwoners die schuldhulpverlening krijgen, zijn een belangrijke graadmeter voor de kwaliteit van de dienstverlening. In 2018 werd deze dienstverlening al met een 8,2 gewaardeerd, in 2020 met een 8,8. 

Wethouder Sociale Zaken Marianne Smitsmans is erg blij met deze waardering: “Goede schulphulpverlening is zeer belangrijk. Zeker in deze onzekere tijden waarin de gebruikelijke face-to-face dienstverlening niet meer mogelijk is en contacten voornamelijk digitaal of telefonisch plaatsvinden. Ik ben dan ook trots op de medewerkers van het team schuldhulpverlening. De hoge waardering zie ik als een persoonlijk compliment voor onze medewerkers. Zeker nu.” 

Het onderzoek is in 2020 uitgevoerd onder 117 inwoners die schuldhulpverlening krijgen. Zij hebben een vragenlijst ingevuld. Daarnaast hebben er verdiepende telefonische interviews plaatsgevonden. Diverse aspecten van de dienstverlening zijn onderzocht. 

Wethouder Smitsmans: “Ondanks de goede waardering, blijven we onze dienstverlening natuurlijk verbeteren. De uitkomsten van het onderzoek zijn daarbij een belangrijke leidraad.”
 

Uw Reactie
Uw Reactie