Afvalcontainer of afvalemmer repareren, vervangen of omruilen
Is uw container of afvalemmer kapot of verdwenen dan kunt u contact opnemen met de gemeente via 14 0475.
Hoe werkt reparatie, vervanging of ophalen?
Op de afgesproken dag zet u uw container of afvalemmer:
- Vóór 07.30 uur en leegop de stoep voor uw woning.
In de loop van de dag wordt de reparatie of vervanging uitgevoerd. U hoeft hiervoor niet thuis te blijven. (let op: als u de container of afvalemmer niet op de juiste manier aanbiedt voor reparatie of vervanging of ophalen, betaalt u €21,40. U moet dan een nieuwe afspraak maken).
Kosten omruilen containers of emmers
Op aanvraag omwisselen van formaat afvalcontainer:
- Containerwissel op aanvraag van 140 liter naar 240 liter (of andersom): €40,90.
- Containerwissel op aanvraag van afvalemmers naar afvalcontainers (of andersom): €40,90.
- Bij verhuizing containerwissel op basis van grootte huishouden (ter inschatting van gemeente): gratis.
Pasje voor ondergrondse container aanvragen
Staat bij uw flat of appartement een ondergrondse container, dan heeft u een pasje nodig voor de toegang. Heeft u dit pasje niet gekregen van de vorige bewoner dan is het aanvragen gratis. Is uw pas zoek of gestolen? Dan kost het aanvragen van een nieuwe pas €22,65. Vraag een pas aan bij de gemeente via 14 0475. Deze pas ontvangt u binnen enkele dagen in uw brievenbus.
Aanvraag afvalcontainer of afvalemmer bij nieuwbouw
Zodra u bent ingeschreven in de gemeente Roermond kunt u een container aanvragen. U kunt kiezen voor een rest- en GFT-afvalcontainer met een inhoud van 140 liter of 240 liter. Deze optie is mogelijk voor woonhuizen of laagbouw met een berging. Voor hoogbouw waar het geen optie is om gebruik te maken van de ondergrondse containers zijn er afvalemmers ter beschikking (restafval 40 liter en GFT 25 liter).
Meer informatie
Meer informatie over het inzamelen van afval kunt u vinden op de pagina 'afvalinzameling'.