Chatbot

Graag willen we de dienstverlening aan onze inwoners verbeteren. Daarom onderzoeken we momenteel de mogelijkheden voor de inzet van een 'chatbot' op onze website bij wijze van pilot. 

De chatbot is een geautomatiseerde chatfunctie. De chatbot kan eenvoudige beantwoorden, en u verwijzen naar de juiste informatie die elders op onze website of elders op internet te vinden is. 

De chatbot weet uiteraard niet alles en bevat momenteel basisinformatie. Door de chatbot nu bij wijze van pilot in te zetten, doen we ervaring op met het gebruik ervan en de aard van de vragen die gesteld worden. 

Over de chatbot

De chatbot werkt volgens een script. Dit houdt in dat er achter de schermen vaste vraag-antwoordcombinaties zijn geprogrammeerd. De chatbot werkt dus niet met kunstmatige intelligentie en er is (voorlopig) ook geen live-chat met een medewerker beschikbaar. Als de chatbot de vraag niet begrijpt of het antwoord niet kan ophalen, dan wordt u doorgestuurd naar onze gebruikelijke contactkanalen.

Het gebruik van de chatbot is volkomen veilig, maar we vragen u om géén persoonlijke gegevens te delen. Meer daarover leest u in de privacy-verklaring chatbot GEM