Digitaal parkeerloket

Als u in een gebied met betaald parkeren woont, kunt u al uw parkeerzaken regelen via het digitaal parkeerloket.

Direct naar het parkeerloket

Activeer het parkeerloket

In enkele stappen activeert u uw Parkeerloket. Lees de handleiding.

Hulp nodig bij het gebruik van het Parkeerloket?

Bij vragen over (het activeren) van het digitaal Parkeerloket kunt u contact opnemen met de helpdesk via 0475-359888.

Veelgestelde vragen over het digitaal parkeerloket en de webapp voor aan- en afmelden van bezoek

Het parkeerloket en de webapp zijn beide gewone websites (de webapp voor het aan- en afmelden van uw bezoek is dus geen app in de appstore). U kunt de webapp wel met een snelkoppeling op de startpagina van uw smartphone of tablet opslaan zodat het werkt als een normale app. Dit doet u als volgt (Raadpleeg eventueel de handleiding van uw apparaat voor meer informatie over het aanmaken van een favoriet aan uw startscherm):

Android smartphone of tablet

  1. Ga naar https://bezoekersparkeren.roermond.nl met de Chrome browser.
  2. Klik rechtsboven op de drie puntjes.
  3. Klik op ‘Toevoegen aan startscherm’.
  4. Voer een naam in en klik op ‘Toevoegen’.

Iphone of iPad

  1. Ga naar https://bezoekersparkeren.roermond.nl met de Safari browser. Onderaan in de browser drukt u op het vierkantje met een pijltje.
  2. Scroll naar beneden en druk op 'Zet op beginscherm'.
  3. Geef de snelkoppeling eventueel een aangepaste naam en druk op 'Voeg toe'.

Als u in het digitaal parkeerloket inlogt met uw DigiD en klikt op het nummer van uw bezoekersvergunning dan vindt u onder het tabblad “Documenten” de “Brief product uitgegeven”. In deze brief vind u uw inloggegevens en de link naar de webapp.

Android smartphone of tablet:

U kunt het opslaan van wachtwoorden aanzetten in uw Google-account of in Chrome:

  1. Open de Chrome-app op uw Android-telefoon of -tablet.
  2. Klik rechtsboven op de drie puntjes.
  3. Klik op ‘Instellingen’. 
  4. Klik op ‘Wachtwoorden’.
  5. Zet Wachtwoorden opslaan aan.
  6. Bij de volgende keer inloggen in de bezoekers webapp zal hij vragen om uw aanmeldnummer en pincode op te slaan, klik dan op ‘Opslaan’.

Eventueel kunt u daarna op dezelfde manier het opslaan van wachtwoorden weer uitzetten (het reeds opgeslagen aanmeldnummer en pincode blijven bewaard).

iPhone of iPad:

  1. Ga naar Instellingen op uw iPhone of iPad.
  2. Ga naar Wachtwoorden.
  3. Klik op ‘Vul automatisch in’.
  4. Kijk of het schuifje groen staat, zo niet klik hierop.
  5. Bij de volgende keer inloggen in de bezoekers webapp zal hij uw aanmeldnummer en pincode opslaan.
  • Log in op de kentekenactivatie webapp met het aanmeldnummer en de pincode die u van ons heeft gekregen.
  • Klik op [Kenteken] en vul het kenteken van uw bezoek in.
  • Kies een startdatum en -tijd en een einddatum en -tijd door op het potloodje te klikken. De voorgestelde eindtijd staat standaard één uur later ingesteld maar kan zelf eenvoudig aangepast worden.
  • Klik op [Kenteken bewaren] als u dit kenteken als favoriet wilt opslaan en vul een naam in.
  • Klik op [Aanmelden Kenteken]. U bezoek kan parkeren binnen de opgegeven tijd.

Bekijk de handleiding webapp (Pdf, 952 kB) als u in de binnenstad, Voorstad St. Jacob, Roerzicht, Arlo of Maashaven woont of de handleiding webapp gebied E (Pdf, 717 kB) als u in Vrijveld of Roermondse Veld woont.

Dit doet u in het digitale parkeerloket. Ga naar de pagina 'verkeer' en kies het parkeerproduct wat u wilt aanvragen. Hier vindt u alle informatie over het parkeerproduct. 

Ook het wijzigen van bijvoorbeeld het kenteken van uw parkeervergunning of het opzeggen ervan doet u in het digitale parkeerloket. 

Dat kan, log in op het digitale parkeerloket en klik op de button “Wijzigen” van uw bewonersvergunning. Kies vervolgens voor de optie “Tijdelijk kenteken”. U kunt dan voor maximaal 7 dagen het kenteken van uw parkeervergunning wijzigen naar het kenteken van de vervangende auto. Let op, u kunt tijdens deze periode niet parkeren met uw eigen auto. Is uw eigen auto eerder terug vergeet dan niet het tijdelijke kenteken weer af te melden in het parkeerloket.

30 dagen vóórdat uw parkeervergunning verloopt ontvangt u van ons een e-mail. Vanaf dat moment kunt u uw parkeervergunning verlengen door in te loggen in het digitale parkeerloket en op de button “verlengen” te klikken bij uw parkeervergunning.

De helpdesk van het parkeerloket is op werkdagen tijdens kantooruren bereikbaar via 0475-359888. Als het niet lukt om zelf digitale parkeerproducten aan te vragen of te wijzigen en er niemand is die u kan helpen dan kunt u een afspraak maken met de publieksbalie op het stadskantoor via 14 0475. Wij helpen u dan graag verder.

DigiD staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan vaststellen. Ook de gemeente Roermond maakt gebruik van DigiD. Meer informatie kunt u vinden op de website van DigiD.

 

U heeft een DigiD nodig om de bezoekersregeling voor parkeren te activeren of om een parkeerproduct aan te vragen  in het Parkeerloket.

 

Hoe vraag ik een DigiD aan?

U vraagt uw DigiD via internet aan. Toets op de adresbalk www.digid.nl/aanvragen in en volg daarbij de stappen voor deze aanvraag. Na het invullen ontvangt u binnen een paar werkdagen per post een toegangscode waarmee u daarna kunt inloggen met uw DigiD.

Dit ligt niet aan het systeem van de gemeente, maar aan het systeem van DigiD. Wis uw browsergeschiedenis en start helemaal opnieuw. Ook kunt u proberen om op een andere pc, telefoon of via een andere browser in te loggen. Werkt deze oplossing niet kijk dan op de website van DigiD bij de meest gestelde vragen.

Staat uw vraag er niet bij?

Neem dan contact op met het Team Parkeren via onderstaande buttons (inloggen met DigiD voor burgers of eHerkenning voor bedrijven):

Contactformulier voor burgers 

Contactformulier voor bedrijven 

Lees de handleiding

Ga naar de pagina 'handleiding digitaal parkeren'